Ohutuse tagamise efektiivseim viis on kiiruse vähendamine.
Sõidukiiruse alandamine tänavadisainiga
Tänava geomeetria, sõiduradade laiused ja ruumielementide mõõdud peavad tagama piirkiirusest kinnipidamise. Linnades ja asulates tuleb üldjuhul tänavad projekteerida kiirusele 30 km/h.
Projektist alates
Liikluse rahustamine sõidukiirusest kinni pidamiseks ja ohutu keskkonna tagamiseks peab olema projekteerimisel läbiv põhimõte.
Kooskõla tänavaruumiga
Kiirus tuleb viia kooskõlla tänavaruumiga, erandlikes ruumiolukordades ja suurema kohaväärtusega piirkondades tuleb tuua sõidukiirus alla.
Liikluse rahustamine
Liiklust rahustavate meetmete kasutamine ning liikluskiiruse täiendav piiramine tänavadisainiga on vajalik kodude, koolide ja sihtkohtade juures.
Hoog maha
Asulasse või kvartalisse siseneva tee kitsendamine nö väravates, kasutada selgeid ruumi kitsendavaid meetmeid (viraažid) ja linnamööblit ja kujundatud haljastust.