Sõidutee ületamine peab olema võimalikult lihtne, loogiline ja katkematu, järgides jalakäijate loomulikke liikumissuundi.
Projekteerida jätkuv kõnnitee üle ristuvate väiksemate tänavate ja juurdepääsude, muutes jalakäijate ja ja ratturite teekonnad katkematuks, jätkuvaks ja selgeks. Võimalusel tõsta sõidutee kõnnitee kõrgusele.
Ülekäiguradade paigutus
Ülekäigurajad peavad arvestama jalakäijate loomulike liikumissuundadega, paiknema võimalikult kõnnitee sihiliselt, mitte nihutatult, vajadusel nurga all ning üldjuhul kõikides ristmiku servadesse. Suurema jalakäijate arvuga fooriristmikel kaaluda jalakäijate diagonaalületuse loomist.
Loogilised liikumistrajektoorid
Jalakäijate ja ratturite teekonnad peavad järgima liikumise soovijooni, suunad peavad olema tänavaruumis loogilised. Vältida tuleb teeületuse hakkimist erinevate katendite ja äärekividega.
Äärekivide lahendused
Madalad äärekivid või äärekivideta lahendused tänavatel kus on lubatud tänava ületamine igas kohas.
Foorid ja ülekäigurajad
Eelistada foorideta ülekäiguradasid künniste ja tõstetud ristmikena. Fooridega teeületus kavandada täis teeületustena.
Ülekäiguradade mõõtmed
Ülekäigurajad projekteerida vähemalt kõnnitee laiused, tagada piisavad ootealad. Teeületus projekteerida võimalikult kompaktsena või ohutussaartega liigendatult. Ohutussaarteta lahendused on sobivad väikestel kiirustel ja kesklinlikus ruumis kasutades ohutust tõstvaid meetmeid.